Snapper Net Solutions AS ble etablert i 2000 og er et IT-selskap som lager webløsninger for store og små bedrifter både i det offentlige og private markedet.

Vitikka forteller at deres tjenester passer for bedrifter som har behov for å bli synlig på nett, og for de som har en del kurs/sertifiseringsbehov og ønsker en ryddig og enkel oversikt over sine ansatte og bedriftens kompetansebehov/status.

- Coop er en av våre større kunder, som bruker hele vår kurs- og kompetanseplattformsløsning, forteller Vitikka.

Snapper har to hovedprodukter.

- Det ene er en brukervennlig og rask publiseringsløsning som lar deg publisere innhold på nettsider og applikasjoner. Vårt andre produkt er en kurs- og kompetanseplattform som blant annet lar bedriften din ha full oversikt over ansatte, deres kompetanse, nøkkelroller, hvilke sertifiseringer de innehar, og hva som eventuelt mangler og er behovet i fremtiden, forteller han videre.

Dette er altså et program som hovedsakelig administrerer bedriftens e-lærings kurs.

-  Vi gjør det enklere å melde de ansatte på kurs, registrere oppmøte, utdele diplom, sertifiseringer osv. I tillegg kan bedriften bruke programmet til å lage kursene selv. Man kan også ha oversikt over nøkkelroller og man kan tildele roller som for eksempel frukt- og grøntansvarlig, verneombud osv.

Verktøyet kan altså brukes til å se på sin bedrift fra flere ståsteder, slik at man får en enkel oversikt over bedriftens ansatte, kompetanse og manglende sertifiseringer.

Andre kunder av Snapper er Widerøe, Olav Thon gruppen, Havforskningsinstituttet, McDonalds og Norsk sykepleierforbund.

På spørsmål om hva de er gode på svarer Vitikka at de er sterke på å forstå kunden og identifisere sluttbrukernes behov. Gjennom workshops og intervjuer får vi verdifull innsikt i kundens domene og kan rådføre og skissere løsninger som gir mye verdi.

Når det gjelder markedet for Snapper er Vitikka optimistisk.

- Det er et stort potensiale her. Digitale løsninger er kommet for å bli og bedrifter trenger å fornye seg på den digitale fronten. Konsumentene i dag forventer nærmest at internett skal gi de svar på det de tenker på før de engang tenker på det! Følger man ikke med i timen har man tapt, sier han.

Ønsker man mer informasjon om Snapper og hva de tilbyr, er det bare å ta en telefon til Vitikka eller stikke innom Snapper Nord i 1.etasje ved Nordkappregionen Næringshage i Vågen 1.

Snapper søker for tiden etter ny medarbeider, kanskje er du eller en du kjenner den de søker etter?
Stillingsannonse.pdf